tisdag 4 januari 2011

63.

Lånar en till lista av Erika, eftersom jag haft en tämligen händelsefattig dag men ändå känner nån form av behov att blogga:

63 meningslösa fakta om... moi.

Lovar du att vara ärlig? Absolut. Annars kör jag på "ingen kommentar". :D
Du heter: Anna
Smeknamn: Klant, Hjärtat (naaw), Gurra.. Det var nog alla. Hade ett antal andra tidigare, då halva bekantskapskretsen hette Anna, men de slipper jag som tur är nu...
Beroende av: Kaffe?
Vad tror folk om dig? Jag vet inte, och vet inte om jag vill veta heller.
Brukar du skratta för dig själv? Ja.
Var bor du? I en etta med sambo och hund.
Trivs du där: Trivs alldeles utmärkt! Fast kanske läge för något en aning större..
Äger du några converse: Yes, två par. Ett par vita, och ett par som en gång var vita, innan det här.
Sprit, cider, vin eller öl: Öl. Eller vin, beroende på tillfälle. Vin-och-världsproblemlösarkvällarna med Siamesen är kanske just ett sådant tillfälle.
Är du allergisk mot något: Pälsdjur (fast kanske inte så mycket nu längre?) och pollen (fortfarande ganska mycket).
Nästa mål i ditt liv: Större lägenhet och att bli ungefär världsbäst på nya tjänsten.
Hur svarar du i mobilen: Oftast "Häj!" eller liknande, eller "Hej det är Anna" när någon inte jättenära ringer.
Vem ringde du senast? David.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Oh, bra fråga... Troligtvis nåt i stil med "Jag har redan handlat, så kom hem på en gång du."
Antal timmar sömn inatt: Få sammanhängande, men kanske.. Sex-sju timmar sammanlagt?
Sov du ensam: Nej
Brukar du komma i tid: Nästan jämt.
När mår du bra: När jag kan koppla bort stress och får vara runt människor jag tycker om.
När blev du fotad senast: På nyår.
Hur känner du dig nu: Trött och lite hungrig.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart, svart, svart. Och lite rosa, eftersom jag naturligt är en sån rosafluffig person.
Vad tycker du om fötter: Don't like 'em. Bortsett från den rent funktionella biten då.
Civilstånd: Sambo.
Vem gillar du: En hel del faktiskt. Vissa mer, andra mindre. (Årets kanske mest spännande svar?)
Hade du en bra kväll igår: Mycket bra faktiskt, maten stod klar när jag kom hem från jobbet så det mest ansträngande jag behövde göra var att slänga mig i soffan sen.. :)
Favorit dryck på morgonen: Te eller juice.
Rakar du benen: yes.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Oftast lite för sent.
Vill du hellre ha mail än brev: Ett riktigt handskrivet brev har man ju inte fått på år och dar, så det vore lite roligt!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Mja.. Mer attraktion än ren kärlek. Attraktion och instinktivt intresse.
Har du spytt offentligt: Nej, I don't do that stuff. Spyr vill säga.
Är du nöjd med ditt liv: Väldigt nöjd!
Är du bortskämd: Nja.. Skulle inte säga att jag är "Ung & Bortskämd"-bortskämd, har alltid jobbat för det jag vill ha och vet att man inte kan få allt man pekar på. Men jag har det bra, det vet jag, med fina människor runt mig, ett jobb jag älskar och sådana saker.
Vad gör du i morgon: Imorgon jobbar jag, och ska bland annat hålla en utbildning för chefer och kollegor. En aning nervös. ^^
Vad är det värsta du vet? Ensamhet, malar (den flygande sorten) och att spy.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Brukar inte slösa så ofta.. Det är nog mest på matfronten isåfall, att man går och småhandlar och får med saker man egentligen inte behöver istället för att skriva listor och storhandla. Men i siffror? Inte en aning.
Vad längtar du till: Jag längtar till februari, när vi tar en minisemester till storstaden för hotellmys och Raw. Och tills vi hittar drömlägenheten, förstås.
Vad använder du för shampoo? En röd flaska jag inte minns namnet på.. Och inte orkar jag gå och titta heller.
Hur gammal är du: 26
Gröna eller röda äppeln: Röda
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Är nog lite dålig på att prata med folk i det läget.. Men troligast är nog Lotta eller mamma.
Gillar du golf: Lite kluven.. Har spelat mycket men tröttnade i tonåren, och har knappt rört en golfklubba sen dess. Men det vore kul att testa igen och se om nåt sitter kvar.
Vilken tid gick du upp idag: Vaknade ganska tidigt, men gick inte upp förrän 9.30.
Har du sovit i din egna säng inatt: Yes. Det vill säga sängen i den lägenhet där jag bor, men
min säng står i gamla lägenheten och väntar på hitflyttning. (Nån med bil som vill hjälpa?)
Har du strumpor på dig nu: Ja
Vad ska du göra ikväll: Funderar på att antingen släpa iväg David på bio, alternativt släpa hit bror så vi kan se sista avsnittet Walking Dead.
Är det okej att gråta: Helt okej, även om jag hatar att göra det själv.
När grät du senast: Fick lite tårar i ögonen till Sons of Anarchy (se den serien ffs!) häromdagen, men riktigt grät minns jag faktiskt inte.
Laddar du ner musik och film från Internet: Nej
Bär du glasögon eller linser: Oftast linser.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, jag kör på det jag gillar oavsett märke.
Har du piercing: Nej.
Vill du gifta dig: Ja, det vill jag nog. Har nog aldrig känt något behov av det tidigare, men nu.. Jo, det vill jag.
Vill du ha barn: Ja, i framtiden.
Solar du ofta: Nej, bara på sommaren eller semester.
Är du bra på att laga mat: Jag har mina stunder, när inspirationen och orken finns?
Är du flygrädd: Inte flygrädd egentligen, bara start/landningsrädd. Resten har jag inga problem med.
Hur vig är du: Fördelen med överrörliga leder? Nackdelen är väl kanske att gränsen mellan "vig" och "ur led" är ganska tunn.
Vad dricker du helst när du är törstig: vatten
Vilken är din favoritglass: Sommarens första kulglass, med melon och blåbär.
Tror du på ett liv efter döden: Jag tror det finns "någonting". Energier, spöken, vad man nu vill kalla det, så tror jag att det finns nära och kära som fortfarande håller lite koll, trots att de inte finns hos oss fysiskt.
Tycker du om sushi: Har bara provat en gång, och tyckte inte illa om det. Det var bara inte alls vad jag väntat mig, utan mest.. Smaklöst. Ska prova igen inom snar framtid och bilda mig en bättre uppfattning. ^^
Vad äter du helst när du ser på film: Är mer chipsmänniska än godismänniska, så jag säger chips. Eller popcorn om jag ser filmen på bio.
Har du tandläkarskräck: Nej, och tur är väl det!
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Vanligtvis kväll, men senaste tiden varken eller. Lite irriterande.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja.
Biter du på naglarna: Nej.
Hur ofta tränar/motionerar du: Pass.

Sådärja! Det var väl trevligt?

Inga kommentarer: