onsdag 6 maj 2009

Läget.

Såå.. Jag är alltså tillbaka på jobbet. På nya/gamla/förra jobbet, välj själv. Inte alls förvirrande det där.. Hursomhelst känns det smått fantastiskt, även om jag faktiskt längtar tillbaka till Norgelandet. Det lugnar väl dock ner sig så fort man kommer ur tankarna att "för en vecka sen sprang jag runt på ett helt annat jobb".
Jag vet inte vad jag saknar så mycket med Norgejobbet egentligen, helt klart inte de irriterande arbetstiderna, otrevliga gästerna eller klanterierna vi lyckades med. Men något saknar jag så att jag nästan får en klump i magen när jag funderar för mycket på det iallafall. Det lär ju vara folket, och stämningen. Tjuvätningen när buffén plockades bort, skvallret vid bestickputsningen, att bitcha om försvunna diskpojkar/Mr. Barcelona/sengångaren... Allt sånt. Skipub'n, sitta i Høgegga och titta på folk, till och med Heis skulle vara lite roligt just nu.

Menmen. Det blir bra här hemma med. Ska återuppleva lite studenttid med sittning imorrn (tema Yrken, hjälp mig!) och nästa helg är det dags för ny personalfest på nygammalt jobb. Sen är det väl praktiskt taget sommar va?

Inga kommentarer: